سئو برای فروشگاه اینترنتی
سئو سایت فروشگاهی ؛ گرفتن رتبه یک گوگل و بیشترین سهم فروش
با انجام تحلیلهای رقبا و مشتریان، ما پرجستجوترین و مرتبطترین کلمات کلیدی را شناسایی میکنیم. همچنین، تیم سئو ما از ابزارهای بهروز و آنالیز برای بررسی ترافیک جستجو و دشواری رتبهبندی استفاده میکند. تنوع و گستردگی که در لوازم مورد نیاز کودکان وجود دارد باعث شده تا فروشگاهها و مغازهای بزرگ و کوچک زیادی اقدام به فروش کالای و محصولات سیسمونی بچهها به صورت آنلاین کنند. لذا سئو سایت فروشگاهی لوازم کودک و نوزاد نیازمند تمرکز بالایی بر روی کلمات کلیدی اصلی و مرتبط با این نوع فروشگاه می باشد. سئو سایت فروشگاهی لوازم کودک و نوزاد می تواند فروش و بازاریابی کالاهای شما را تا چند برابر افزایش میدهد. در صورت وجود مشکل در لینک های سازی داخلی، تمامی آنها رفع شده تا کاربر به صورت هدفمند و درست در سایت حرکت کند.
همچنین، نظرات و امتیازدهی مشتریان به محصولات میتواند باعث ایجاد اعتماد بیشتر و بهبود سئو سایت فروشگاهی محصولات کشاورزی و باغبانی شود. بهترین سایت فروش آنلاین لوازم خانگی وقتی برای شما طراحی و راه اندازی شد می رود ته صف یک میلیون وب سایتی که در فضای وب وجود دارد. هنگامی که سئو قوی بر روی کلمات کلیدی اصلی و لینک سازی های درست در سایت قرار گرفت، می توان بر روی فروش آن هم حساب باز کرد. بهینهسازی صفحات محصولات با توضیحات دقیق و جذاب، همراه با استفاده از کلمات کلیدی در عناوین و متون، به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو کمک میکند. سئو سایت فروشگاهی لوازم آرایشی و بهداشتی نیازمند توجه به کلمات کلیدی خاص این صنعت است.
این بهترین ابزار برای بررسی محتواهای تکراری در وب سایت کسب و کار اینترنتی شما است. با نگاهی کوتاه می توان متوجه شد که سایت هایی که سرعت بارگزاری بالایی دارند مشتریان زیادی دارند. یکی از راههایی که می توان سرعت بارگزاری سایت را افزایش داد این است که از تصاویر بهینه استفاده کنید. راههای دیگری نیز وجود دارد که در مقاله دیگری این موضوع را توضیح داده ایم. نکته دیگری که در لینک داخلی باید به آن توجه کرد اینست که هر صفحه را نهایتا به حدود سه صفحه مرتبط با آن لینک دهید و در این کار استفاده بیش از حد از آن تاثیر منفی دارد.
در صورتی که سایت شما دارای ساختار اطلاعاتی به شکل زیر است بایستی نسبت به اصلاح آن اقدام کنید. همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید. شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند.
نشانه گذاری اسکیما، به موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد محصول شما ارائه می دهد. بهترین شیوه ها را برای ایجاد تگ متا دنبال کنید و در آن، مواردی مانند کلمات کلیدی مرتبط، یک توصیف مختصر محصول و جزئیات ضروری دیگر را درج کنید. محتوای شما باید شامل یک خلاصه و توضیحات دقیق در مورد محصول باشد تا به افرادی که به دنبال اطلاعات سریع هستند و همچنین کسانی که به پوشش عمیق تری تمایل دارند، پاسخ دهد. یکی از راه های مدیریت آن می تواند ارائه یک توضیح اولیه و سپس باز کردن منویی باشد که زمانی که کاربران به جزئیات بیشتری نیاز دارند، نمایش داده شود. صفحه محصول شما باید بر روی مواد ملایم آن تأکید کند و نظرات مشتریان با انواع پوست مشابه را نمایش دهد.
بهینهسازی تصاویر محصولات با کاهش حجم آنها و اضافه کردن متن جایگزین (Alt Text) برای هر محصول، تأثیر زیادی در سرعت بارگذاری سایت و رتبهبندی در جستجوهای تصویری دارد. طراحی ریسپانسیو و بهینهسازی صفحات برای دستگاههای موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بیشتر کاربران برای خرید لوازم آرایشی از گوشی موبایل استفاده میکنند. سئو داخلی (On-Page SEO) به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که در داخل وبسایت شما انجام میشود تا به بهبود رتبه و نمایان شدن آن در نتایج موتورهای جستجو کمک کند. این نوع سئو شامل بهینهسازی محتوا، ساختار صفحات، و المانهای فنی است که بر تجربه کاربر و فهم موتورهای جستجو تأثیر میگذارد. از جمله عناصر مهم سئو داخلی میتوان به استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوانها، توضیحات متا، و متنهای اصلی، بهینهسازی تصاویر، استفاده از URLهای کوتاه و خوانا، و ایجاد ساختار لینکهای داخلی اشاره کرد. همچنین، توجه به سرعت بارگذاری صفحات و سازگاری با دستگاههای مختلف (ریسپانسیو بودن) نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
اگر از پلتفرمهای دیگر استفاده میکنید، باید این موارد را دستی انجام دهید. برای این دوره یک گروه پشتیبانی تلگرام در نظر گرفته شده است که شما میتوانید با بقیه دانشجویان این دوره گفتگو و تبادل نظر داشته باشید و سوالات خود را مطرح کنید. تگ نوفالوو؛ یکی از دستورالعملهایی است که گوگل قطعا از آن چشمپوشی نمیکند. برای هر دسته، زیرشاخه، برند و غیره از الگوی منحصربهفردی استفاده کنید. در مطلب " مقاله باید چند کلمه باشد؟ " در این باره بیشتر صحبت کرده ایم.
یکی دیگر از موقعیتهای رایجی که در سایتهای فروشگاهی رخ میدهد این است که یک محصول در چند دسته مختلف قرار بگیرد. اگر بودجه خزش سایتتان تمام شده باشد، موتورهای جستجو عملیات خزش و سرزدن به سایتتان را متوقف میکنند تا بعدا در فرصت دیگری بازگردند. اگر بودجه سایتتان روی صفحاتی خرج شود که اهمیت چندانی برایتان ندارد، استراتژی سئو شما با مشکل جدی مواجه خواهد شد. دیدن چنین پیامی ممکن است کاربران و مشتریان سایت فروشگاهی شما را نگران کند. بنابراین بهتر است به این دلیل هم که شده از پروتکل HTTPS استفاده کنید.
اصطلاح B2C مخفف عبارت business-to-consumer به معنای «از تولیدکننده به مصرفکننده» است. منظور از این اصطلاح، فروش مستقیم محصولات و خدمات از جانب تولیدکننده به مصرفکننده است. شاید با شنیدن این جمله بگویید خب چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ برای کشف پاسخ این سوال با ما همراه باشید. وقتی سایت شما به راحتی قابل ناوبری و پیمایش است و همه چیز به سرعت پیش می رود، بازدیدکنندگان دلیلی برای ناامیدی ندارند. این بدان معنی است که آنها احتمالاً زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند.
باید مطمئن شوید که محتوا و عملکردی که به کاربران دسکتاپ و موبایل ارائه میدهید یکساناند و کیفیت مشابهی دارند. گوگل در سال 2018 اعلام کرد که استراتژی خود را به mobile-first index تغییر خواهد داد. به این معنی که نسخه موبایل سایتها به عنوان مرجع اصلی در الگوریتمهای رتبهبندی گوگل استفاده میشود. موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری به فاکتور تجربه کاربری اهمیت میدهند. در صورتی که سایت شما وردپرسی است میتوانید با استفاده از افزونههای سئو وردپرس یک قالب برای عنوان صفحات دسته بندی و محصولات سایت خود قالب تعریف کنید.
طراحی ریسپانسیو برای موبایل هم از دیگر گزینه های مهم سئو سایت فروشگاهی است. استفاده از نظرات مشتریان و امتیازدهی به محصولات میتواند اعتماد بیشتری جلب کند و به سئو محلی با ثبت در Google My Business توجه شود تا فروشگاه در جستجوهای محلی هم دیده شود. سئو نه تنها به جذب بازدیدکنندگان بیشتر کمک میکند، بلکه با ایجاد تجربه کاربری بهتر و افزایش اعتبار برند، نرخ تبدیل کاربران به مشتریان واقعی را نیز بالا میبرد. سئو فروشگاهی به مجموعهای از تکنیکهای بازاریابی اطلاق میشود که با هدف افزایش ترافیک و بهبود رتبه فروشگاههای آنلاین در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) انجام میشود. در حالی که تبلیغات پولی معمولاً ترافیک را با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک جلب میکند، سئو فروشگاهی به شما این امکان را میدهد که ترافیک مرتبط و با کیفیت بدون هزینه اضافی به سایت شما جذب شوند.
رایجترین این فایلها تصاویر، کدهای جاوااسکریپت (JS) و کدهای CSS هستند. وظیفه این سایتها این است که سایت شما را به بهترین و زیباترین شکل به نمایش بگذارند. اما اگر به درستی مدیریت نشوند ممکن است منجر به کاهش سرعت لطمه به سئوی سایت شوند. اما با معرفی Core Web Vitals گوگل تاکید بیشتری روی اهمیت صفحات با سرعت بالا گذاشت. بنابراین اگر قصد افزیش فروش از طریق سایت خود را دارید، حتما مطمئن شوید که صفحات سایتتان زمان بارگذاری کمی دارند.
به عنوان مثال، اگر شما یک دوربین حرفه ای می فروشید، توصیف محصول شما می تواند ویژگی هایی مانند وضوح تصویر، سیستم فوکوس خودکار پیشرفته و تثبیت کننده تصویر را تأکید کند. مزایای این ویژگی ها می تواند ثبت عکس های شفاف و ویدیوهای روان باشد که به کاربران این امکان را می دهد تا تصاویر و ویدیوهای حرفه ای و باکیفیت را به سادگی ایجاد کنند. ابزار مدیریت متاتگهادر فروشینو، برای هر صفحه و محصول، میتوانید عنوان و توضیحات تعریف کنید. برای کمک به سایت ما و گسترش آموزش در بین هموطنان، در سایتها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی لینک سایت ما را درج کنید. راستی در آخر اگر دوست دارید فروشگاه اینترنتی بسازید یا فروشگاهتان را به فروشگاه ساز پرتال انتقال بدهید، میتوانید از تست 7 روزه و رایگان فروشگاه ساز استفاده کنید. صفحه 404، آن صفحهای از سایت شماست که قبلا وجود داشته و سپس حذفش کردهاید، اما الان کاربر با ورود به لینک آن، به یک صفحه خالی میرسد.
در ابتدا، لازم است استراتژی کلی سئو و بهینه سازی وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. با کمک این استراتژی کاربران تنها با چند کلیک به صفحه محتوایی که به دنبال آن هستند هدایت می شوند. علاوه بر این دسته بندی و فیلتر کردن محصولات مختلف باعث می شود موتور جستجوی گوگل به سادگی آن ها را تفکیک کند و به درستی در نتایج جستجو نمایش دهد. تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایتها به نیازها و اهداف خاصی که هر نوع سایت دارد، بستگی دارد. سئو سایت فروشگاهی فرآیند بهبود رتبه بندی ارگانیک فروشگاه آنلاین و دیده شدن آن در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است. با ایجاد لینکهای خارجی از سایتهای معتبر به صفحات سایت خود، میتوانید اعتبار و اعتماد گوگل را به سایت خود افزایش دهید.
برای جلوگیری از لینک های شکسته باید آدرس صفحات خود را با دقت انتخاب کنید و سعی کنید در آینده نیز آن ها را تغییر ندهید. زمانی که آدرس یک صفحه تغییر می کند، کاربران با صفحه 404 روبه رو می شوند. همین مسئله نه تنها کاربران را ناراضی می کند، بلکه رتبه شما در کلمات کلیدی مربوط به آن صفحه نیز از دست خواهد رفت. علاوه بر نوشتن توضیحات برای هر محصول، باید برای هر دسته بندی نیز محتوای مفید، با طول مناسب و دارای کلمات کلیدی نیز آماده کنید. به عنوان مثال اگر محتوای سایت فروشگاهی شما در مورد کفش کوهنوردی است، باید نام و متن جایگزین تصویر نیز به این موضوع مرتبط بوده و کلمه کلیدی همین حوزه باشد.
این توصیف ها نه تنها به موتورهای جستجو توجه می کنند بلکه مشتریان بالقوه را نیز جذب می کنند و در نهایت به افزایش فروش و وفاداری برند منجر می شوند. ویژگی هایی از قبیل جستجو آسان در بین صفحات سایت و بهره مند شدن از لینک های داخلی در وب سایت، کمک می کند تا کاربران تجربه بهتری داشته و به سادگی به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. برای این کار می توانید صفحات دسته بندی اصلی را ایجاد کنید و از کلمات کلیدی که افراد جستجو می کنند، برای معرفی و توصیف محصولات خود استفاده کنید. الگوبرداری از تجربه کاربری سایتهای موفقی مثل دیجی کالا و ترب انتخاب مناسبی برای استراتژی سئو سایت فروشگاهی ما نیست. هر سایت فروشگاهی هویتی دارد که برای اعتبار بخشیدن به آن باید استراتژی خاصی را پیاده سازی کرد.
بنابراین از مشتریان بخواهید پس از دریافت محصول نظر خود را ثبت کنند. نکته مهم تری که باید به آن توجه کنید، تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در طول محتوا است. برخی از وب مستران اعتقاد دارند که 3 الی 4 درصد حجم محتوا را باید کلمات کلیدی تشکیل دهد. اما ما به شما می گوییم که به موضوع محتوای خود نگاه کنید و به جای تکرار کلمات کلیدی، از کلمات کلیدی lsi یا مترادف استفاده کنید. نظرات کاربران حتی اگر منفی هم باشد، می تواند در جلب اعتماد مشتری موثر باشد. چرا که مشتری احساس می کند که هدف شما تنها فروش محصول نیست و جلب رضایت و رفع نیاز کاربر نیز جزو اهداف شما می باشد.
فرض کنید شما فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی دارید، زمانی که سایت شما به خوبی سئو شده باشد، هربار که کاربر کلمه ای را مربوط به لوازم خانگی جستجو کند، سایت شما به او نشان داده میشود. علاوه بر سئو خوب، انتخاب فروشگاه سازی که قابلیت سئو داشته باشد نیز تاثیر زیادی در شهرت سایت فروشگاهی دارد. فروشگاه ساز وب پویا با بهترین امکانات قابلیت سئو و بهینه سازی را با انواع ابزار ها و روش های جدید دارد. یکی از مهم ترین نکات در آموزش سئو سایت های فروشگاهی، وبلاگ نویسی است. همانطور که میدانید در یک سایت فروشگاهی امکان تولید محتوا محدود بوده و تنها برای توضیحات محصولات می توان تولید محتوا انجام داد. اما از آنجایی که تولید محتوا می تواند شما را پادشاه کند، وبلاگ نویسی سایت فروشگاهی نقش مهمی در سئو و رتبه سایت شما دارد.
بازاریابی محتوا نیز نقش مهمی در سئو خارجی دارد و با انتشار محتواهای ارزشمند و جذاب در سایتهای دیگر، شبکههای اجتماعی و وبلاگها، انجام میشود. این روش یک مدل از بازاریابی دیجیتال است که برای سایت شما انجام میشود تا مخاطبان بیشتری به سایت جذب شوند. و بسته شدن سایت نیز باعث افت میزان ماندگاری کاربران داخل سایت User engagement و رتبه های صفحات میگردد. خوب تا اینجا متوجه شدیم که اگر محصول ما تکراری بود بهتر است روی محصول اصلی کنونیکال کنیم و سایر محصولات را در کنار آن در فیلتر ها قرار دهیم تا رنگ هایی که مرتبط هستند نیز نمایش داده شود. در این مقالات شما بهترین و پر فروشترین پاوربانکها را معرفی میکنید و لینک خرید محصول را نیز میتوانید در این مقالات قرار دهید تا مخاطب شما بعد از بررسی جزییات محصول بتواند آن را نیز خریداری کند.
موتورهای جستجو برای یافتن تصاویر و نتایج ان بخشی کاملا مجزا را در نظر گرفته اند. ربات های جستجو توانایی این را دارند که تصاویر ، متن درون عکس ها و زمینه را برای ارائه ارتباط خود نمایان کنند. در سئوی محصولات گرفتن کلیک بیشتر از گوگل (CTR) بستگی به تگ های بهینه شده مانند عناوین و توضیحات دارد. فهرست سازی کلمات کلیدی هم معنی و هم خانواده ، زمینه های استفاده از کلمه کلیدی و جایگذاری مناسب ان را فراهم می کند. کلمات کلیدی LSI امکان استفاده از کلمات کلیدی طولانی را فراهم می کند.
به دلیل وجود تعداد زیاد صفحات در سایت های فروشگاهی، سئو تکنیکال یا فنی (Technical SEO) از اهمیت خاصی برای این سایت ها برخوردار است. در مرحله بعد باید عناوین و توضیحاتی را برای محصولات و دسته بندی های خود بنویسیم. بله شما می توانید از متن بازاریابی وب سایت های تأمین کننده استفاده کنید، اما باید بدانید که مشتریان و SEO محتوای اصلی و یونیک را دوست داشته و اگر شما این کار را بکنید، از شما تشکر خواهند کرد. در مجموعه مقالات آموزش سئو نکات زیادی در مورد اینکه سئو چیست و چگونه آن را بهبود بدهیم صحبت کردهایم. اما الان میخواهیم در مورد سئو فروشگاه اینترنتی که یکی از فاکتورهای فروشگاه اینترنتی موفق و پرفروش است صحبت کنیم.
SSL همان چیزی است که باعث میشود در ابتدای آدرس سایتتان به جای HTTP، عبارت HTTPS قرار بگیرد. به زبان دیگر این یک پروتکل است که باعث میشود امنیت کاربران بیشتر در سایتتان حفظ شود. با توجه به همین موضوع گوگل به وجود آن اهمیت داده و به عنوان یکی از فاکتورهای سئوی فروشگاه اینترنتی در نظرش گرفته. محصولات سایت اینترنتی باید براساس کلمات کلیدی و عبارات سرچ شده توسط مخاطبان هدف سئو شوند تا مخاطب به راحتی محصولات شما را پیدا کند. چون تنوع محصولات در عرصه لوازم یدکی بالاست کاربر بتواند با پارامترهای متنوعی سرچ و فیلتر داشته باشد و با کمترین کلیک به قطعه دلخواهش برسد.
همچنین برای بررسی بک لینک های رقیبان می توانید از سایت رنک سیگنال کمک بگیرید. پس با دقت زیاد مشخص کنید که هر صفحه از سایتتان برای کدام کلمه کلیدی مناسب است. این موضوع خیلی مهمی است که بدانید قسمت زیادی از جستجو کاربران باید به صفحات دسته بندی شما در سایت فروشگاهیتان ختم شود نه صفحات مقاله و محصول. برای اینکه بفهمید کاربر به چه نوع محتوایی روی کلمه مورد نظر شما علاقه دارد، بهتر است لینکهای صفحه اول گوگل را بررسی کنید. با رشد جستجوهای محلی (Local Searches) و بهبود Google Maps & Google My Business، رقابت در سئو محلی (Local SEO) در سال ۲۰۲۵ شدیدتر از همیشه شده است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری